Torsdag 2024-03-28
Grattis som har namnsdag idag!

Avdelningar
Aftonbladet
Allas
Allers
Bra Korsord
Dagens Nyheter
Expressen
Utmaningen 18
Utmaningen
Utmaningen 44
Utmaningen
Utmaningen 47
tv-kryss
tv-musikrysset
Utmaningen 41
Kluriga krysset
mimmi
Gefle Dagblad
Hallandsposten
Hemmets Journal
Hemmets Veckotidning
Korsord.se
Melodikrysset
Misstänkt
NWT
PROkrysset
SvD
TTELA
Året Runt
Övriga korsord

Ej korsordsrelaterat

Skriv ett nytt inlägg

Kluriga krysset 12 (3035 visningar)
Namn: Ia
Datum: 2014-03-24 20:58:12

ljus som målas med ljus färg, DA**AR
favorit
som får favörer, *ROT**E

Namn: LivL
Datum: 2014-03-24 21:25:07

Goafton!

förslag


PROTEGE


Allt
väl? Här i Öret är det lite kyligt igen men solglimtarna ger en hopp. Förra veckan stod vi utan rent vatten i några dagar, jisses vilket kokande det var. Hysteri i butikerna, trodde alla hushåll ägde en spis....haha. Längtar till stugan ser ut att bli en fin helg man kan börja städa lite.

Ha
det gött/E

Namn: LivL
Datum: 2014-03-24 21:56:10

Tja igen!

Kan
det bli DAGRAR tror du?


Namn: Ia
Datum: 2014-03-24 22:35:18

Goafton!
Tack,
var osäker jag inte fick nån hjälp av k-lösaren och var rädd att missa 'tjockare än vatten'. Men nu verkar det fungera.
Hörde att ni höll att bli "förgiftade" men tänkte italer-vin är väldigt användbart, ha!
Skönt
att det ordnat sig.
Vi
hade snöblandat regn i lördags men nu sol och lär bli hela veckan.
Vi
har inte börjat instädning än, brukar bli inför påsken men den är ju sen i år, vi står i startgroparna.
Skönt
det har lugnat ned sig med vintersporterna i TV man får lite mera tid för uteliv.
Får
kryssa ett tag till.
Go'afton/Ia

Namn: Ia
Datum: 2014-03-24 23:01:10

PS. Vill bara påminna om Vårfrudagen i morgon förbered våffeljärnet, smarrigt med grädde och hjortronsylt, jag längtar redan...DS

/Ia

Namn: LivL
Datum: 2014-03-25 18:47:40

Hej hej!

Tack
för påminnelsen men våfflorna bjöd mamma i söndags, snackar vi våfflor ingen mix där inte.Öret bjuder halvstorm idag solen värmde ingenting. Regn G men såg nyss att helgen blir kanon. Sommartid söndag ställer vi fram trädgårdsmöblerna klockan går rätt...haha.

Tjingeling/E







Namn: Ia
Datum: 2014-03-25 20:33:08

Go'afton!

För
många våfflor men gott var det.
Fick med guben shoppingrunda, inte lätt alltid men hotade med att hans klädförråd för våren har krympt; byxor och vitskjorta. Själv blev det canvas-bomull/byxa, marin och matchande shirt, bara seglet båten fattas, haha.
Första
riktiga solande altanen för mig. Glömde köpa blomster till utekrukorna, får göra en sväng i morgon för det är riktig VÅR nu.
Guben kollar Öret-RBK just nu 2-2.
Jag
ska se slutet Bygglov, det nya köket.

Trelig kväll!

Namn: LivL
Datum: 2014-03-25 20:51:38

Kollar också hockeyn, asch vi ledde med 2-0.
Köpte björkris med fjädrar Ica, skäms nästan att tala om det men guben hinner aldrig hem innan mörkret och jag vågar inte ut i skogen själv bland vildsvin och blottare.
Nu
Hejar vi Öret.

Tjing

Den här tråden har varit inaktiv i 2 månader och är därför stängd




info@korsordslexikon.se