Fredag 2024-03-29
Grattis som har namnsdag idag!

Avdelningar
Aftonbladet
Allas
Allers
Bra Korsord
Dagens Nyheter
Expressen
Gefle Dagblad
Hallandsposten
Hemmets Journal
Hemmets Veckotidning
Korsord.se
Melodikrysset
Misstänkt
NWT
PROkrysset
SvD
TTELA
Året Runt
Övriga korsord

Ej korsordsrelaterat
söndagschansen 8& #47;5
GP Söndags-Chansen
Söndagschansen
Hjälp
söndagschansen
Söndags-Chansen5& #47;6
bo
webbkryss
två ord
webbkryss forum

Skriv ett nytt inlägg

God Jul! (2781 visningar)
Namn: Ia
Datum: 2016-12-24 23:42:22

Önskar en God Jul! till alla korsordslösare

Väntar vinter/snö!

Namn: LivL
Datum: 2016-12-25 19:33:00

God fortsättning Ia säger jag till dig här dagen efter. Halva släkten sjuka guben och jag har haft det lugnt och firat lite för oss själva, lite konstigt har det känts.
Snö
vill vi ha även i Öret, det försvann i början veckan.
Nu
väntar fröken Frimans och passar väl att önska dig ett Gott nytt år./E

Namn: Ia
Datum: 2016-12-25 22:06:50

God fortsättning julen LivL!
Har
varit konvalecent 3 mån. sedan älgjakten efter en långvarig influensa sprutan får vänta ännu ett tag om det blir någon överhuvudtaget. Husläkaren säger ifrån, oavsett ålder! Kanske är eländet över nu...
Julafton agerade vi som jultomtar länge vi orkade, puh!
I
dag har hockeyjuniorerna saluterat för oss, lugnt till kl. 2100. nu är det fröken Friman som gäller.
Åker
ut till stugan och matar fåglarna och lite "luft under vingarna" haha, kan behövas.
Väntar fortfarande ljusare tider i form av SNÖ och ett gott slut det gamla året.
Optimistkonsulten/Ia


Namn: Birgitta 1
Datum: 2016-12-25 22:49:34

Hej Ia!

Tråkigt
att höra att du varit sjuk länge. Själv har jag klarat mej, men om det beror att jag tagit sprutan, kan jag inte säga... Vi har firat julen i lugnets tecken - sonen med familj /3 barn/ skulle kommit hit, men han har insjuknat i "flunsan", vi får nog skjuta fram den festen.
Jag
önskar dig GOD BÄTTRING - ett gott slut det gamla året och ett GOTT NYTT ÅR!

Birgitta



Namn: Ia
Datum: 2016-12-31 18:54:28

Go'afton Birgitta
och
grattis till kryss-vinsten. Stenrik blir Du!
Vi
firar nya året hemma vi är dom mest krya just nu av våra vänner. Skulle ha varit i Sollefteå men där har influensan tagit fart. Jag vet hur det är...
Vi
firar med mycket idrott: skidor Stina Nilsson idag wow! och hockey småkronorna om en halvtimme mot Tjeckien.
Tolvslaget blir Skeppsbron med Pontare utan wovve.
Har
just avnjutit en middag med torskrygg, lax, löjrom etc.
En
önskan, Ni slippa influensan. Jag har gett upp med injektionen.
Och
ett gott slut och GOTT NYTT År!
/Ia och Guben

Namn: Birgitta 1
Datum: 2017-01-01 13:23:41

HEJ IA!

Tack,
för grattis - ja jag har faktiskt vunnit pengar krysset- nu är jag stadd i kassa- har ännu inte bestämt vad jag ska investera vinsten i - det tål att tänkas på. Men det var nog lite fel lotterna, nollorna hade inte riktigt fastnat där., det blev 60 när jag tittat ordentligt.
Men
jag får väl vara nöjd ändå - det blir ju en karamell i alla fall - men när jag tänker efter behöver jag inga karameller nu, för jag har fått 3 st ALLADIN- askar under julhelgen, det blev lite mastigt. Vi firade julafton hemma också, juldagen firade vi tillsammans med sonens familj /3 barn/ blev det lite fart i luckan. Det är roligt Ett GOTT NYTT ÅR önskar jag dig och din gube.

Birgitta
och Guben.

Namn: LivL
Datum: 2017-01-01 15:32:16

GOTT NYTT ÅR Er tjejer.
I Öret har vintern återvänt nu nollan, igår 10 +. Lugnt nyårsfirande med god mat och god dryck. Skön solig långpromenad idag och den obligatoriska backhoppningen för guben. Funderar att börja jula ut lite smått känns som att tomtarna gjort sitt nu. Ska fundera lite till..haha.
Nu
får vi längta till trettonhelgen man får en extra ledig dag.

Ha
det/E

Den här tråden har varit inaktiv i 2 månader och är därför stängd




info@korsordslexikon.se