Lördag 2024-04-20
Grattis som har namnsdag idag!

Avdelningar
Aftonbladet
Allas
Allers
Bra Korsord
Dagens Nyheter
Expressen
Gefle Dagblad
Hallandsposten
Hemmets Journal
Hemmets Veckotidning
Korsord.se
Melodikrysset
Misstänkt
NWT
PROkrysset
SvD
TTELA
Året Runt
Övriga korsord
X Sommarkrysset
kryss
ttela 6
kan man se förut
Helgkrysset 6
ttela
TTela storkryss 33
ttela 46
ttela 44
ttela 46

Ej korsordsrelaterat

Skriv ett nytt inlägg

vk (2057 visningar)
Namn: Birgitta 1
Datum: 2016-03-07 12:21:40

Har en ruta kvar i krysset som jag behöver hjälp med:

Totempåle: *TAMSTAM

vad
blir det??


Namn: Mix
Datum: 2016-03-07 12:33:28

FRAMSTAM
förslag

Namn: Ia
Datum: 2016-03-07 13:48:14

Hej Birgitta!
Jag
föreslår STAMSTAM (indianstammars stam))

Ha
de bra i regnet. Sportlovsväder!

Namn: LivL
Datum: 2016-03-07 15:15:11

Tjenixen tjejer!

Allt
väl? Öret bjöd 1 dm blötsnö i morse och nu har plogarna hittat till mig, det mesta har dock smält gatorna. Snögubbarna försvinner snabbt som barnen slitit med.
Nya
vårskorna ligger bra i kartongen...haha. Snart påsk, undrar om vi får lite värme till liljorna. Slut fikarasten.

Ha
det gott/E




Namn: Ia
Datum: 2016-03-07 19:30:57


Go'kväll Er!

Har
varit förhandsvisning auktion i Hallen för kolla in 2 högre sängbord till våra nya sängar. Inga föll mig i smaken det får nog bli MIO eller EM. IKEAs var för låga. Ingen brådska.
Regnet har övergått till snöblandat och lär fortsätta hela natten snöspaden är framtagen igen. Synd för sportlovet. Blir inte fjällen i år. Ska förbereda stugan inför påsken/ långhelg. Liljorna är just nu nedbäddade det får bli ett knippe köpta.
Ska
baka en lingonkaka jag väntar besök av en kollega/smakrådet från Sundsvall som blir kvar i stan några dar det blir nog något nytt.

Ha
det bra/Vi höres/Ia

Namn: Birgitta 1
Datum: 2016-03-07 21:36:44

Hallå tjejer!

Kul
att höras, det var ju ett tag sedan. Tack för svaret Ia, jag har tänkt det själv också, men inte lyckats hitta nån förklaring till det,men jag "kör det".
Ja,
våren är nog snart här ska ni se, snart sticker vårlökarna upp i snön, och gläder oss med sina fina färger, Tycker synd om barnen som har sportlov, mina barnbarn åker skidor och tävlar nästan varje helg hela vintern - vår och sommar blir det orientering, dom är duktiga att hålla i gång.

Ha
det gott!/ Birgitta

Den här tråden har varit inaktiv i 2 månader och är därför stängd




info@korsordslexikon.se