Torsdag 2024-04-25
Grattis som har namnsdag idag!

Avdelningar
Aftonbladet
Allas
Allers
Bra Korsord
Dagens Nyheter
Expressen
Gefle Dagblad
Hallandsposten
Hemmets Journal
Hemmets Veckotidning
Korsord.se
Melodikrysset
Misstänkt
NWT
PROkrysset
SvD
TTELA
Året Runt
Övriga korsord
X Sommarkrysset
kryss
ttela 6
kan man se förut
Helgkrysset 6
ttela
TTela storkryss 33
ttela 46
ttela 44
ttela 46

Ej korsordsrelaterat

Skriv ett nytt inlägg

VK19 (5385 visningar)
Namn: Birgitta 1
Datum: 2015-05-12 14:27:30

Behöver hjälp med
Plats
för gripen **NGAR


Ordet "gripen" har många betydelser, man blir
förvirrad
....


Namn: Ia
Datum: 2015-05-12 14:34:47

Hej Birgitta

Jag
tror jag skrev HANGAR

Namn: Birgitta 1
Datum: 2015-05-12 15:03:50

Hej Ia!

Ja
naturligtvis blir det hangar - att jag inte kom det - men är det - man fastnar.
Här
störtregnar det och åskan mullrar - men det är ju tur att vi inte har nån´jordbävning. Det håller ju att bli riktigt grönt och fint, snart dags att ta fram gräsklipparen. Mycket jobb våren - allt en gång, både ute och inne. Visst såg du att jag vann korsordet förra veckan - 3:je pris - det blev 60:- alltid nåt´, dom hade glömt några nollor förstår jag - men kul ändå.
Ha
det gott/Birgitta

Namn: Ia
Datum: 2015-05-12 15:46:22

Grattis Birgitta.
Visst
såg jag det men glömde bort Dig.
Hämtade just in posten och fick en kosinglott från Expressen 50.000/5.000/500/50x2 men dom glömde x3!!
Telia varnade just för åska!...11grader just nu och kalla vindar jag tog fram en tunnare vinterjacka/nytvättad!!
Ser
inte ut att bli någon riktig vårvärme till helgen.
Påskliljorna har blommat länge och nu visar narcisserna sig lite vårblomster har vi inför "himmelfärdshelgen", förutom alla nya björkar i stan med skir grönska.
Är
väg till frissan för klippning... blev nästan dropp in...men är det ju alltid för mig.
Guben la korsordet VK-lådan och hade fotat det jag får koll om ev. fel.
Vi
hörs/Ia.

Namn: Birgitta 1
Datum: 2015-05-12 17:18:23

Hej igen Ia!

Grattis till dig också, va kul nu kan du unna dig en karamell i helgen eller kanske brassa med nåt´annat gotti/gotti. Nu lyser solen vackert, hoppas åskan har härjat klart. Här har inte påskliljorna blommat ännu, men är gång, du måste haft varmare väder än det som varit här - men egentligen borde det ju vara tvärtom!!

Ha
en skön helg / Birgitta

Namn: Ia
Datum: 2015-05-12 18:33:10

Hej igen!
Nyss
hemkommen "nysnaggad", turligt nog ingen åska.
Firar helgen med grillning, tjälknöl, sallader och rosévin för nu är det VÅR. Blir både hemma och i stugan beroende besök och gubens rehab... inga långa resor.

Gula
påskliljorna blommar oftast till påsk (vid normal tid) och vita narcisserna blommar oftast till pingsthelgen. De växer intill husets stengrund/söderläge/läigt och funnits sedan 1970-talet, ja kanske ännu längre tillbaka.
Hockey-fritt två dagar för svensk del, skönt.
Kryssa
lugnt!

En
trevlig helg/Ia


Namn: LivL
Datum: 2015-05-12 20:14:35

Goafton tjejer!

Regnigt i Öret idag, men det behövs för gräset. Här har vårblommorna gjort sitt. Köpte en Mårbacka som jag klippte sönder ......haha det blev 4. Skämt och sido, expriment g, ska försöka en stampelargon. Blir ju en lönsam affär om alla överlever. Hockeyfritt nerverna får hämta sig och guben hinner skruva ihop alla Ikea delar som vi har ligger överallt. Kort vecka, blir fredag imorgon redan för mig mera såna veckor tack.
Trädgårdstisdag burken nu, riktigt bra.

Ha
en bra helg mitt i veckan!/E

Namn: Ia
Datum: 2015-05-12 21:10:14

Tjenare LivL!
Lycka
till med "Selma"! Ett gott råd: prata med blommorna och du ska se dom trivs....min gube undrar vem jag pratar med vid blomvattningen men han förstår inget, säger det måste vara åldern....haha.
Har
noja för engelsk/randiga pelargonier just nu men får nog ta ut dom till stugan för dom fordrar ju vatten dagl.
Skönt
med någon "äkta röd dag" man glömmer vardagen... tänk vilodagen...osv.

Ha
en skön helg!/Ia

Namn: Birgitta 1
Datum: 2015-05-13 21:28:26

Hallå LivL och Ia!

Ja,
nu är alla påskliljor utslagna även här, dom piggar upp vid husväggen. Jag har tillbringat delar av dagen sjukhuset, för att lilla hjärtat (som jag trodde) var ur balans. Men det var det INTE, TACK OCH LOV. SKÖNT. Jag njöt av bussresan hem -och guben blev mycket förvånad när jag uppenbarade mig bara fyra timmar efter jag hade åkt in. Nu är det bara att ta nya tag med allt igen.

Ha
det gott i helgen /Birgitta

Namn: LivL
Datum: 2015-05-14 13:58:22

Hej Hej !

Vad
skönt Birgitta att allt var Okej. I Öret skiner solen och vi har 17 grader men vi (guben) ligger golvet och skruvar och skruvar och jag sköter städningen...haha. Nu är skåp ett klart måste torka rent, två kvar, hoppas vi hinner till matchen.

Ha
en skön helg!

Namn: Ia
Datum: 2015-05-14 20:39:51

Go'afton!

Ta
det lugnt Birgitta. Ingen hockey att ivra upp sig för! Min gube fick rusning över bröstet gick med EKG-elektroder i 3 dagar för kontroll och med gott resultat, peppar peppar...
Bättre
att påta i jorden. Har varit till stugan och rensat jordgubbslandet från blad och revor. Tar sista sylten gubbar i dag!
Blåsigt men soligt.
Måste
"kolla" guben och hockeyn!

Ha
de gott/Ia

Namn: Birgitta 1
Datum: 2015-05-14 21:13:45

Hallå tjejer!
Tack
för era omsorger och råd. Jag har fått många sådana sen jag kom hem, det är fint med vänner. Nån hockey har jag inte brytt mej om,det får guben hålla koll på, däremot har jag promenerat i 40 min och nu i kväll har jag struket och satt upp gardiner i köket. Fönsterna hade jag putsat nån vecka tidigare.
Ia, hälsa guben och hoppas att han har ett gott hjärta nu. Ha de´bra/Birgitta

Den här tråden har varit inaktiv i 2 månader och är därför stängd




info@korsordslexikon.se