Torsdag 2024-03-28
Grattis som har namnsdag idag!

Avdelningar
Aftonbladet
Allas
Allers
Bra Korsord
Dagens Nyheter
Expressen
Gefle Dagblad
Hallandsposten
Hemmets Journal
Hemmets Veckotidning
Korsord.se
Melodikrysset
Misstänkt
NWT
PROkrysset
SvD
TTELA
Året Runt
Övriga korsord
X Sommarkrysset
kryss
ttela 6
kan man se förut
Helgkrysset 6
ttela
TTela storkryss 33
ttela 46
ttela 44
ttela 46

Ej korsordsrelaterat

Skriv ett nytt inlägg

W:6-kryss (4424 visningar)
Namn: Ia
Datum: 2015-02-08 21:17:56

rotting, *MÖR**ENEL
förord,
**

Namn: gd
Datum: 2015-02-08 21:38:41

Smörjmedel

MVH GD

Namn: Ia
Datum: 2015-02-08 21:55:46

Tack GD!
Haha,
västgranne DK, hade bara NK i huvet..
TY
det ligger närmast oss om man säger...!

Trevlig
afton!


Namn: Birgitta 1
Datum: 2015-02-08 21:57:19

Hej Ia!

ÅT
tror jag att det blir.

Namn: Ia
Datum: 2015-02-08 22:22:21

Hej Birgitta 1!
Du
har inte blåst bort men vi klarade ju oss ganska bra från Ole. Värre var det i fjälltrakterna, orkan 34m/sek. Guben var och kollade stugan i morse men inga kullblåsta trän den här gången. Har varit med om en stor gran som föll ned altanen till gäststugan...ingen skadegörelse.
Försökte hjälpa guben med krysset och han hade skrivit NK...lita aldrig karlar..
Jag
tror för-ord blir TY jag får:
gemensamt
mål till knYtkalas.
Småklurit att tänka klart när tröttheten kryper allt närmare.
Ska
kolla inspeln. med Carlie Norman/Alice Babs från igår.
Annars
allt väl. +grader framöver det kanske blir någon ruta att putsa "om andan faller på".

Fortsatt trevlig afton!

Namn: Birgitta 1
Datum: 2015-02-08 22:40:20

Hej Ia!
Vilket
kryss avser du, Jag trodde att det var det senaste Weekend 6, men hittade inte din fråga där. Det kan nog bli TY, eftersom du fått ihop meningen. Ja, nog har det stormat ordentligt i gårkväll och i natt, det lät nästan som taket skall lämna huset, det var ruskigt. Ändå har vi tur - det var ju inte värst här. Nu i kväll har det kommit lite snö igen, hoppas inte det blir mer. Förra snösvängen snöade det 3 dagar, jag skottade tre ggr om dan, jag tycker det räcker nu. Ser fram emot vårsolen vi får njuta lite, har latat mig i dag nu känns det riktigt bra.

Vi
hörs, gott.

Namn: LivL
Datum: 2015-02-08 23:02:52

Goafton tjejer!

Ser
att ni inte blåst bort. Här i Öret har vi haft en otroligt fin dag, suttit med näsan i vädret altanen vid stugan medan guben skottat snö. Sitter och planerar en vårresa till kungliga huvudstaden, skulle vilja se körsbärsträden i kungsan, ska vara väldigt vackert.
Nu
ska jag kolla lite nya läsplattan som jag köpte igår, bara att hänga med i utvecklingen...haha...(den har större bokstäver också).

Ha
en bra måndag/E

Namn: Birgitta 1
Datum: 2015-02-09 14:01:51

Hallo LivL!

Ser
att du surfar i en helt annan division, tala om att ha näsan i vädret altanen, och en gube som skottar snö. Det sistnämnda är för mig en förgången tid, när jag var ung och rask behövde jag aldrig skotta snö, det gjorde guben alltid. Men tiden har satt sina spår, och man får i stället vara glad att man orkar skotta, annars kan vi ju inte bo i vårt hus. Här har vi nu 5 plusgrader, takdropp, och snömängderna rasar från taket - det känns vårvinter - och jag har satt om alla mina st. Paulor
jag känner mig riktigt nöjd. De blir bara fler och fler för varje år.
Ha
det bra och "körsbärsresan" blir väl inte riktigt ännu, men kanske om ett par månader...

Hälsn. Birgitta

Namn: LivL
Datum: 2015-02-09 15:29:59

God eftermiddag!

Härligt
med takdropp, trodde jag såg i syne men termometern stod 10.3 middan. Synd om snön försvinner vi har ju sportlov snart.
du snöskottning överlåter jag till de som kan, vill inte hamna akuten igen med ryggen. Raka lite lätt vid garaget fuskar jag med.
St. paulor är väl härligt, hade som du när vi bodde i hus, men här trivs dom inte. Mina orkidéer börjar bli lite tråkiga jag bestämde mig för att rensa och skaffa lite annat och vad kommer jag hem med tro...haha. Nej nu är fikarasten slut.

Hej
svejs från Öret

Den här tråden har varit inaktiv i 2 månader och är därför stängd




info@korsordslexikon.se